RETUR – REKLAMATION

Kontakta alltid oss via mail order@incaseinnovation.se innan ni returnerar varan, så hjälper vi dig.

Om du önskar byta en eller flera av dina mottagna varor mot någon annan, så behandlas det som åberopande av Ångerrätt.

Dvs. du returnerar det du inte vill ha och efter att vi mottagit artikeln gör vi en återbetalning. Du gör en ny beställning i webbutiken med de artiklar som du önskar byta till. Se nedan för information om returfrakt.

Enligt distansköplagen https://lagen.nu/2005:59 har du alltid 14 dagars ångerrätt.
Returfrakten betalas av dig som kund till en summa om 69 kr.
Om det är fler artiklar som ska returneras tillkommer 49 kr per artikel om det sampackas i ett kolli.
Större artiklar såsom bagagevagnar, resväskor etc, är returfrakten 199 kr,
fraktsedel mailas till er och ni klistrar fast den säker och bra på godset.
Om du inte hämtar ut ditt paket får du en påminnelse från ditt ombud. Hämtar du inte ut ditt paket inom anvisad tid skickas det tillbaka till leverantören. Vi tar då ut en avgift på 299 kr för att täcka våra omkostnader.
Outlösta varor omfattas inte av ångerrätten. Liggtid hos utlämningsställe är ca 7-10 dagar.
OBS: VISSA MAIL MED FRAKTDOKUMENT MM KAN HAMNA I ER SKRÄPPOST, SÅ GLÖM INTE TITTA DÄR FÖRST.

Varan skall vid åberopande av ångerrätten återsändas i originalförpackning och original emballage, i oförändrat skick samt med lappar och etiketter kvar på produkterna. Om originalförpackningen är skadad eller om ni inte kan återförsluta denna, vänligen kontakta oss på kundtjänst för nytt emballage.

Om varan har nyttjats upphör ångerrätten. Varan beskrivs som använd när etiketter har avlägsnats från artikeln eller tillbehör till artikeln saknas.

Vid nyttjande av ångerrätt och retur ska orderinformation skickas med i försändelsen eller via mail. Lämpligtvis den följesedel som skickades till dig som kund, med tillägg för anledningen till returen. 

OBS! Alla returförsändelser ska skickas med direkt leverans till nedan adress. Vi löser inte ut gods mot postförskott eller rekommenderade paket som skickas till service ombud.

Återbetalning sker senast inom 30 dagar efter mottagandet av godset, men oftast direkt när varan tagits emot. Återbetalning görs på varans värde exkl. kostnad för frakt och till samma betalningsmedel som du som kund använt vid köp. Vi kan inte acceptera returer på presentkort.

REKLAMATION – GARANTIER

För reklamation och garantiärende, kontakta alltid oss via mail order@incaseinnovation.se innan varorna returneras. Garantiåtagande och utlåtande görs av våra leverantörer och inte av Incase Innovation.
Garantier omfattar endast produktgaranti av fabrikationsfel från respektive tillverkare. Garanti gäller ej vid yttre åverkan eller slitage. Kopia på kvitto, foto på felet och fel beskrivning ska alltid bifogas ett serviceärende.

För längd på garanti se bifogade garantihandlingar för respektive produkt.
Om inget annat anges är garantitiden alltid 2 år på fabrikationsfel.
Frågor om pågående reklamationsärende besvaras på mail.

Mån-Fredag kl 9-17 alternativt svarar vi dig inom 48 timmar.
så hjälper vi dig men ditt ärende, då service är något vi brinner för.

IN-IN Sweden AB
Incase Innovation
Söderbymalmsvägen 4 B
SE-136 44 Handen
Org.Nr. 559298-1210

EJ Retur eller Besöksadress